TERIMA KASIH SUDI SKODENG BLOG SAIA,,DAH TENGOK TU RAJIN-RAJIN KAN LA JARI TU FOLLOW BLOG SAIA,,KALAU DA FOLLOW TU,SILA LAH TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI SHOUTBOX SAIA,,,BAWAK SEKALI ANGKATAN TENTERA ANDA FOLLOW SAIA YA,, =D

pengikut setiaku,, =)

Wednesday, 14 September 2011

Karam Singh Walia - Ayat Power !



1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah 
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan 
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga 
4. Biar lambat asalkan tak cepat 
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi 
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula 
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar 
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttleco ck 
9. Secupak takkan jadi 18 cupak 
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati 
      meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia 
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di 
      dalam mulut. 
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap 
13. Alang-alang mandi biar guna sabun 
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras 
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun 
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang.... bisu 
17. Hidup segan mati di tanam 
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa 
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama 
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis 
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau 
      nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik) 
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa 
23. Membujur lalu melintang pukang 
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, 
      lebih baik hari tak hujan 
25. Sebab pul ut santan binasa, sebab mulut habis pulut 
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili 
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!! 

MAKNA CINTA, KASIH, SAYANG DAN HATI



(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I  = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.

(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara , nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.

(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY,mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.

(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I  = ikut hati mati, ikut rasa binasa... nak buat macam mana?

tetapi yg seharusnya ialah...
C = Cinta sebelum berkahwin, biar sederhana, tak melanggar batas agama
 I = Impian rumahtangga dirancangkan bersama (bkn praktikal seblm nikah)
N = Nikah didahulukan pembuka gerbang kebahagiaan
T = Timang cahaya mata sbg pengikat kasih sayang
A = Amalkan perintah Tuhan, Insyaallah bahagia membawa ke syurga.

K = Kasih berputik dikala pertunangan diikat
A = Akad dilafaz cinta berbunga
S = Suami disanjung-tinggi
 I = Isteri disayangi
H = Harumlah kasih sepanjang zaman

S = Sayangkan Isteri kasihkan suami
A = Ada masalah, dibincangkan bersama
Y = Yang ringan sama dijinjing, berat sama dipikul
A = Amalkan hidup bertoleransi
N = Nak kekalkan bahagia, itu usaha bersama
G = Gaduh sesekali tu perkara biasa

H = Hati suami mesti dijaga
A = Apatah lagi hati isteri yang mudah tersentuh
T = Tanggung-jawab dipikul bersama
I = Isteri tak makan hati, suamipun tak cari ganti

Tips Nak Tengok Pakwe Kantoi




Menyentuh hidung

Apabila seseorang itu berbohong, tisu-tisu erektil pada hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ianya membesar. Fenomena ini juga dikenali sebagai kesan pinocchio. Jadi, apabila si dia bercakap dengan anda dan kerap menyentuh hidung yang tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang diselindungkannya.


Menutup mulut

Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong. Ini merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi kerana dari kecil lagi sudah dididik untuk tidak berbohong. Apabila mulut mengeluarkan kata-kata dusta, tangan cuba menghalangnya.


Gagap

Apabila seseorang yang bercakap lancar dan licin tiba-tiba gagap merupakan tanda – tanda sedang mengalami tekanan emosi. Sekiranya tiada apa-apa petunjuk bahawa tekanan ini disebabkan perkara lain seperti sedih, pilu, marah dan sebagainya, kemungkinan besar orang tersebut berbohong. Jadi, jika anda bertanya pada teman lelaki / wanita anda dan si dia gagap untuk menjawabnya, maka anda tahu membuat kesimpulan atas tindakannya itu.


Pergerakan mata

Orang yang berbohong akan cuba meyakinkan pendengarnya dengan memandang tepat pada mata mangsa. Oleh itu, sekiranya kelipan mata berkurangan dari kadar biasa, ini mungkin tanda berbohong. Sebaliknya, ada juga keadaan dimana sekiranya mata seseorang itu tiba-tiba berkedip dengan banyaknya, ini merupakan tanda-tanda tekanan perasaan yang berkemungkinan disebabkan berbohong juga. Kerlipan mata yang normal sahaja menunjukkan dirinya tidak berbohong.


Melengah-lengahkan jawapan

Orang yang berbohong perlu berfikir sebentar untuk mereka cipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebagainya merupakan tanda-tanda bahawa orang tersebut mungkin berdusta.


Resah

Orang yang berdusta kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang yang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk apabila berhadapan dengan sesuatu soalan, ini berkemungkinan merupakan bahawa seseorang itu sedang berbohong

Saturday, 10 September 2011

CARA NAK COVER MALU



1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun,sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuh la lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olahanda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan....

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda....

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula....

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda)untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu...ye tak?...